ADIYAMANGERGER

Gerger’in Saklı Doğası ve Hezarmani Çeşmesi

Bir yol hikâyesi diye başlamak istiyorum yazıma. İl merkezine 100 km uzaklıkta bulunan bir ilçenin ve o ilçeye bağlı çok virajlı yollarla ulaşılan köylerinin, mezralarının ve yaylalarının yer aldığı bir doğa gezisinden bahsetmeye çalışacağım.

Gerger ilçe merkezi Adıyaman il merkezine 100 km uzaklıkta bulunuyor. Çevre bir kaç ille nerdeyse aynı mesafede yer alıyor Gerger ilçemiz. Yolu uzun ve çokta virajlı. Yıllardan beridir yapılan girişimler sonuçsuz kaldığı için ne yolu kısaldı ne de virajları azaldı. Bir ilçe nesillerdir aynı çileyi çekmeye devam ediyor. Ve yıllarda geçse resmi mercilerden talep ettiği şey hiç değişmiyor. Gergerli yol istemeye devam ediyor.

O uzun yolun bir ucunda bulunan çocukluk arkadaşımız Turgut Sunalp Aslan’ın daveti üzerine İstanbul’dan bayram ziyaretine gelen bir başka çocukluk arkadaşım Mehmet Bayhan ile sabah saat 6’da Gerger’e doğru yola çıkıyoruz. Gerger’in yaylalarında ışkın arayacak ve Çet Yaylası’nda bulunan Hezarmanik çeşmesinde saç kavurma yapacağız.

Misafiri olacağımız Turgut’un yol üstünde bulunan Narince köyünden ekmek almamızı tembihlemesi ile ilçe merkezinde bulunan evinde köy kahvaltısı yapıp güne dinç bir şekilde başlıyoruz. Kahvaltıdan sona virajlı yollara arabamızı sürerek Gerger’in doruklarına doğru başlıyoruz yolculuğa. Varmak istediğimiz yer Drejan Yaylası.

Drejan Yaylası’nda Saat 9’dan saat 14’de kadar süren dağ yürüyüşümüz sonunda aradığımız ışkını bir dağ yamacında buluyoruz. Şeker hastalığı başta olmak üzere birçok derde deva olan ışkınımızı sırtlayıp aracımıza kadar olan 1 saatlik yolu yürüyoruz.

Hezarmanik çeşmesi varmak istediğimiz ikinci durağımız. Hezarmanik çeşmesi Malatya sınırının sıfır noktasında neredeyse. Doğal su kaynağı hayırsever bir insanın emeği ile insanlar için piknik alanına dönüştürülmüş durumda. Şansımız yaver gidiyor ve bizden önce orayı mesken tutanların kalkması ile mekân bizlere kalıyor. Suyun sesi ve srinliği ile yemeğimizi hazırlayıp büyük bir iştahla yiyoruz.

Günün yorgunluğunu Hezarmani Çeşmesinde bırakarak Diran Çayı’na doğru yeni bir rota belirliyoruz. Dağın doruklarında vadinin derinliğine doğru yol alıyoruz. Bizleri yıllara meydan okuyan bir ağaç ve yanı başında çağlayan buz gibi Diran Çayı karşılıyor. Yalnızca görsel bir şölen değil insanı rahatlatan bir atmosferi var Diran Çayı’nın.

Gerger’in kendisi mesafesi ve yolunun virajlarından dolayı gidilmesi zor bir yerleşim yeri. Ama gidilmesi zor olan yerlerin eşsiz güzelliği ile karşılaştığınızda iyi ki de geldim diyebileceğiniz bir yolculuğa dönüşüyor gezintiniz.

Bizler önümüzdeki zaman zarflarından yeniden Gerger’in doğasını keşfetmek için sözleştik. Gerger kendisinde saklı olan güzellikleri keşfetmeniz için sizleri davet ediyor. Sakın ola ki yolları sizi korkutup caydırmasın; güzelliğini o yolların sonlarına saklamış çünkü.